Poniżej znajduje się tabela zawierająca częstotliwości odpowiadające nutom w systemie równomiernie temperowanym. Oprócz częstotliwości powiązanej z tonem podstawowym zestawiono również kilka pierwszych harmonicznych.
nuta | ton podstawowy [Hz] | pierwsza harmoniczna [Hz] | druga harmoniczna [Hz] | trzecia harmoniczna [Hz] |
---|---|---|---|---|
A0 | 27.5 | 55 | 82.5 | 110 |
B0 | 29.14 | 58.27 | 87.41 | 116.54 |
H0 | 30.87 | 61.74 | 92.6 | 123.47 |
C1 | 32.7 | 65.41 | 98.11 | 130.81 |
C#1 | 34.65 | 69.3 | 103.94 | 138.59 |
D1 | 36.71 | 73.42 | 110.12 | 146.83 |
D#1 | 38.89 | 77.78 | 116.67 | 155.56 |
E1 | 41.2 | 82.41 | 123.61 | 164.81 |
F1 | 43.65 | 87.31 | 130.96 | 174.61 |
F#1 | 46.25 | 92.5 | 138.75 | 185 |
G1 | 49 | 98 | 147 | 196 |
G#1 | 51.91 | 103.83 | 155.74 | 207.65 |
A1 | 55 | 110 | 165 | 220 |
B1 | 58.27 | 116.54 | 174.81 | 233.08 |
H1 | 61.74 | 123.47 | 185.21 | 246.94 |
C2 | 65.41 | 130.81 | 196.22 | 261.63 |
C#2 | 69.3 | 138.59 | 207.89 | 277.18 |
D2 | 73.42 | 146.83 | 220.25 | 293.66 |
D#2 | 77.78 | 155.56 | 233.35 | 311.13 |
E2 | 82.41 | 164.81 | 247.22 | 329.63 |
F2 | 87.31 | 174.61 | 261.92 | 349.23 |
F#2 | 92.5 | 185 | 277.5 | 369.99 |
G2 | 98 | 196 | 294 | 392 |
G#2 | 103.83 | 207.65 | 311.48 | 415.3 |
A2 | 110 | 220 | 330 | 440 |
B2 | 116.54 | 233.08 | 349.62 | 466.16 |
H2 | 123.47 | 246.94 | 370.41 | 493.88 |
C3 | 130.81 | 261.63 | 392.44 | 523.25 |
C#3 | 138.59 | 277.18 | 415.77 | 554.37 |
D3 | 146.83 | 293.66 | 440.5 | 587.33 |
D#3 | 155.56 | 311.13 | 466.69 | 622.25 |
E3 | 164.81 | 329.63 | 494.44 | 659.26 |
F3 | 174.61 | 349.23 | 523.84 | 698.46 |
F#3 | 185 | 369.99 | 554.99 | 739.99 |
G3 | 196 | 392 | 587.99 | 783.99 |
G#3 | 207.65 | 415.3 | 622.96 | 830.61 |
A3 | 220 | 440 | 660 | 880 |
B3 | 233.08 | 466.16 | 699.25 | 932.33 |
H3 | 246.94 | 493.88 | 740.82 | 987.77 |
C4 | 261.63 | 523.25 | 784.88 | 1046.5 |
C#4 | 277.18 | 554.37 | 831.55 | 1108.73 |
D4 | 293.66 | 587.33 | 880.99 | 1174.66 |
D#4 | 311.13 | 622.25 | 933.38 | 1244.51 |
E4 | 329.63 | 659.26 | 988.88 | 1318.51 |
F4 | 349.23 | 698.46 | 1047.68 | 1396.91 |
F#4 | 369.99 | 739.99 | 1109.98 | 1479.98 |
G4 | 392 | 783.99 | 1175.99 | 1567.98 |
G#4 | 415.3 | 830.61 | 1245.91 | 1661.22 |
A4 | 440 | 880 | 1320 | 1760 |
B4 | 466.16 | 932.33 | 1398.49 | 1864.66 |
H4 | 493.88 | 987.77 | 1481.65 | 1975.53 |
C5 | 523.25 | 1046.5 | 1569.75 | 2093 |
C#5 | 554.37 | 1108.73 | 1663.1 | 2217.46 |
D5 | 587.33 | 1174.66 | 1761.99 | 2349.32 |
D#5 | 622.25 | 1244.51 | 1866.76 | 2489.02 |
E5 | 659.26 | 1318.51 | 1977.77 | 2637.02 |
F5 | 698.46 | 1396.91 | 2095.37 | 2793.83 |
F#5 | 739.99 | 1479.98 | 2219.97 | 2959.96 |
G5 | 783.99 | 1567.98 | 2351.97 | 3135.96 |
G#5 | 830.61 | 1661.22 | 2491.83 | 3322.44 |
A5 | 880 | 1760 | 2640 | 3520 |
B5 | 932.33 | 1864.66 | 2796.98 | 3729.31 |
H5 | 987.77 | 1975.53 | 2963.3 | 3951.07 |
C6 | 1046.5 | 2093 | 3139.51 | 4186.01 |
C#6 | 1108.73 | 2217.46 | 3326.19 | 4434.92 |
D6 | 1174.66 | 2349.32 | 3523.98 | 4698.64 |
D#6 | 1244.51 | 2489.02 | 3733.52 | 4978.03 |
E6 | 1318.51 | 2637.02 | 3955.53 | 5274.04 |
F6 | 1396.91 | 2793.83 | 4190.74 | 5587.65 |
F#6 | 1479.98 | 2959.96 | 4439.93 | 5919.91 |
G6 | 1567.98 | 3135.96 | 4703.95 | 6271.93 |
G#6 | 1661.22 | 3322.44 | 4983.66 | 6644.88 |
A6 | 1760 | 3520 | 5280 | 7040 |
B6 | 1864.66 | 3729.31 | 5593.97 | 7458.62 |
H6 | 1975.53 | 3951.07 | 5926.6 | 7902.13 |
C7 | 2093 | 4186.01 | 6279.01 | 8372.02 |
C#7 | 2217.46 | 4434.92 | 6652.38 | 8869.84 |
D7 | 2349.32 | 4698.64 | 7047.95 | 9397.27 |
D#7 | 2489.02 | 4978.03 | 7467.05 | 9956.06 |
E7 | 2637.02 | 5274.04 | 7911.06 | 10548.08 |
F7 | 2793.83 | 5587.65 | 8381.48 | 11175.3 |
F#7 | 2959.96 | 5919.91 | 8879.87 | 11839.82 |
G7 | 3135.96 | 6271.93 | 9407.89 | 12543.85 |
G#7 | 3322.44 | 6644.88 | 9967.31 | 13289.75 |
A7 | 3520 | 7040 | 10560 | 14080 |
B7 | 3729.31 | 7458.62 | 11187.93 | 14917.24 |
H7 | 3951.07 | 7902.13 | 11853.2 | 15804.27 |
C8 | 4186.01 | 8372.02 | 12558.03 | 16744.04 |
C#8 | 4434.92 | 8869.84 | 13304.77 | 17739.69 |
D8 | 4698.64 | 9397.27 | 14095.91 | 18794.55 |
D#8 | 4978.03 | 9956.06 | 14934.1 | 19912.13 |
E8 | 5274.04 | 10548.08 | 15822.12 | 21096.16 |
F8 | 5587.65 | 11175.3 | 16762.96 | 22350.61 |
F#8 | 5919.91 | 11839.82 | 17759.73 | 23679.64 |
G8 | 6271.93 | 12543.85 | 18815.78 | 25087.71 |
G#8 | 6644.88 | 13289.75 | 19934.63 | 26579.5 |
Pierwsza gra komputerowa czasu rzeczywistego na świecie powstała właśnie na oscyloskopie. Był to "Tenis dla dwóch" autorstwa fiz...
czytaj dalej...Wynalazcą kamertonu był muzyk grający na lutni.
czytaj dalej...Oscyloskop został wynaleziony w 1897r. przez niemieckiego fizyka K.F.Brauna.
czytaj dalej...Pierwszy analizator widma został skonstruowany w 1967r. Odkrycie to zostało umożliwone przez wynalezienie transformaty Fouriera...
czytaj dalej...Pozycję akordu określa składnik, który jest najwyższym dźwiękiem w akordzie.
czytaj dalej...Oscyloskopy znajądują swoje zastosowanie nie tylko w akustyce (muzyce), ale również w laboratoriach chemików i fizyków, szpitala...
czytaj dalej...Akordy buduje się tercjami.
czytaj dalej...Oscyloskop to urządzenie służące do obserwacji zmiany sygnału elektrycznego na przestrzeni czasu.
czytaj dalej...Kamerton to przyrząd służący do strojenia instrumentów muzycznych. Nazwa wzięła się z jego zastosowania w muzyce kameralnej....
czytaj dalej...Niektórzy artyści używają zapisu oscyloskopowego do wykreowania określonych wzorów. Na monitorze tego urządzenia są w stanie stw...
czytaj dalej...Analizatory widma mogą występować w różnych postaciach: stacjonarnej, przenośnej, podręcznej i komputerowej.
czytaj dalej...Od roku 1939 obowiązującym do strojenia instrumentów jest dźwięk o częstotliwości 440Hz. Przedtem częstotliwość ta wynosiła 43...
czytaj dalej...Efekty perkusyjne nie mogą być składnikami akordu. Dźwięki składające się na akord muszą mieć jednoznacznie określoną wysokość...
czytaj dalej...Dzięki analizatorowi widma możemy śledzić wykres oraz zapis amplitudy sygnału w domenie częstotliwości.
czytaj dalej...Trzy skrzyżowane kamertony widełkowe stanowią logo marki Yamaha.
czytaj dalej...Analizatory widma dzieli się zwyczajowo na swept-tuned oraz czasu rzeczywistego.
czytaj dalej...© 2012-2025, MuzyczneLaboratorium.pl