Zestawienie różnych skal muzycznych w postaci jednej, zwartej tabeli. Znajdziesz tu zarówno popularne skale jak standardowa skala durowa czy molowa jak również bardziej egzotyczne skale jak np. skala żydowska lub mongolska.
Pokazuj skale jako | stopnie skali chromatycznej np. 1-3-5-8-10, listę interwałów pomiędzy sąsiadującymi dźwiękami np. 2-2-3-2, nuty (dźwięki) w podanej tonacji np. C-D-E-G-A. |
Tonacja |
Skale majorowe (durowe) | |
---|---|
Standardowa skala durowa (dur) | 1-3-5-6-8-10-12 |
Pentatonika durowa (dur) | 1-3-5-8-10 |
Bluesowa (dur) | 1-4-6-7-8-10 |
Skale minorowe (molowe) | |
Standardowa skala molowa (moll) | 1-3-4-6-8-9-11 |
Skala melodyczna (moll) | 1-3-4-6-8-10-12 |
Skala harmoniczna (moll) | 1-3-4-6-8-9-12 |
Pentatonika molowa (moll) | 1-4-6-8-11 |
Skala bluesowa (moll) | 1-4-6-7-8-11 |
Skale symetryczne | |
Zwiększona | 1-4-5-8-9-12 |
Be-Bop | 1-3-5-6-8-10-11-12 |
Chromatyczna (12-stopniowa) | 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12 |
Whole-Half | 1-3-4-6-7-9-10-12 |
Half-Whole | 1-2-4-5-7-8-10-11 |
Whole Tone | 1-3-5-7-9-11 |
Augmented fifth | 1-3-5-6-8-9-10-12 |
Skale orientalne | |
Algierska | 1-3-4-7-8-9-12 |
Arabska | 1-3-5-6-7-9-11 |
Balinese | 1-2-4-8-9 |
Bartok | 1-3-5-7-8-10-11 |
Bizantyjska | 1-2-5-6-8-9-12 |
Chińska | 1-3-5-8-10 |
Egipska | 1-3-6-8-11 |
Enigmatyczna | 1-2-5-7-9-11-12 |
Hiszpańska | 1-2-5-6-8-9-11 |
Hiszpańska 8-tonowa | 1-2-4-5-6-7-9-11 |
Etiopska | 1-3-4-6-8-9-11 |
Cygańska | 1-2-5-6-8-10-11 |
Węgierska | 1-3-4-7-8-9-11 |
Hindu | 1-3-5-6-8-9-11 |
Iwato | 1-2-6-7-11 |
Japońska | 1-2-6-8-9 |
Javanese | 1-2-4-6-8-10-11 |
Żydowska | 1-2-5-6-8-9-11 |
Hawajska | 1-3-4-6-8-10-12 |
Hirajoshi | 1-3-4-8-9 |
Węgierska molowa (moll) | 1-3-4-7-8-9-12 |
Węgierska durowa (dur) | 1-4-5-7-8-10-11 |
Kumoi | 1-2-6-8-9 |
Leading Whole Tone | 1-3-5-7-9-11-12 |
Mohammedan | 1-3-4-6-8-9-12 |
Mongolska | 1-3-5-8-10 |
Neapolitańska molowa (moll) | 1-2-4-6-8-9-12 |
Neapolitańska durowa (dur) | 1-2-4-6-8-10-12 |
Orientalna | 1-2-5-6-7-10-11 |
Overtone | 1-3-5-7-8-10-11 |
Pelog | 1-2-4-8-11 |
Perska | 1-2-5-6-7-9-12 |
Skale modalne durowe (dur) | |
Jonska modalna | 1-3-5-6-8-10-12 |
Dorycka modalna | 1-3-4-6-8-10-11 |
Frygijska modalna | 1-2-4-6-8-9-11 |
Lidyjska modalna | 1-3-5-7-8-10-12 |
Miksolidyjska modalna | 1-3-5-6-8-10-11 |
Eolska modalna | 1-3-4-6-8-9-11 |
Lokrycka modalna | 1-2-4-6-7-9-11 |
Skale modalne molowe (moll) | |
Jonska harmoniczna | 1-3-4-6-8-9-12 |
Locrian Nat 6 Mode | 1-2-4-6-7-10-11 |
Major Sharp 5 Mode | 1-3-5-6-9-10-12 |
Dorian Sharp 4 Mode | 1-3-4-7-8-10-11 |
Phrygian Major Mode | 1-2-5-6-8-9-11 |
Lydian Sharp 2 mode | 1-4-5-7-8-10-12 |
Superlocrian Double Flat 7 Mode | 1-2-4-5-7-9-10 |
Jazz Minor Mode | 1-3-4-6-8-10-12 |
Dorian b2 Minor Mode | 1-2-4-6-8-10-12 |
Lydian Augmented Minor Mode | 1-3-5-7-9-10-12 |
Lydian Flat 7 Minor Mode | 1-3-5-7-8-10-11 |
Mixolydian Flat 6 Minor Mode | 1-3-5-6-8-9-11 |
Locrian Sharp 2 Minor Mode | 1-3-4-6-7-9-11 |
Superlocrian Minor Mode | 1-2-4-5-7-9-11 |
Pentatonika modalna | |
Pentatonika modalna durowa (dur) | 1-3-5-8-10 |
Pentatonika modalna 2 | 1-3-6-8-11 |
Pentatonika modalna 3 | 1-4-6-9-11 |
Pentatonika modalna 4 | 1-3-6-8-10 |
Pentatonika modalna dominantowa | 1-3-5-8-11 |
Pentatonika modalna molowa (moll) | 1-4-6-8-11 |
Pentatonika modalna alterowana | 1-2-5-8-10 |
Skala bluesowa modalna | 1-4-6-7-8-10 |
Arpeggio | |
Arpeggio dla akordu durowego | 1-5-8 |
Arpeggio dla akordu molowego | 1-4-8 |
Arpeggio dla akordu durowego X7+ | 1-5-8-12 |
Arpeggio dla akordu durowego X7 | 1-5-8-11 |
Arpeggio dla akordu molowego x7+ | 1-4-8-12 |
Arpeggio dla akordu molowego x7 | 1-4-8-11 |
Arpeggio dla akordu durowego X9 | 1-3-5-8-11 |
Arpeggio dla akordu molowego x9 | 1-3-4-8-11 |
Arpeggio dla akordu durowego X11 | 1-3-5-6-8-11 |
Arpeggio dla akordu molowego x11 | 1-3-4-6-8-11 |
Arpeggio dla akordu durowego X13 | 1-3-5-6-8-10-11 |
Arpeggio dla akordu molowego x13 | 1-3-4-6-8-10-11 |
Arpeggio dla akordu zwiększonego Xaug | 1-5-9 |
Arpeggio dla akordu zmniejszonego Xdim | 1-4-7-10 |
Analizatory widma mogą występować w różnych postaciach: stacjonarnej, przenośnej, podręcznej i komputerowej.
czytaj dalej...Laryngolodzy wykorzystują kamertony o częstotliwości 432Hz, ponieważ taki dźwięk najlepiej przenosi nasze ciało.
czytaj dalej...Od roku 1939 obowiązującym do strojenia instrumentów jest dźwięk o częstotliwości 440Hz. Przedtem częstotliwość ta wynosiła 43...
czytaj dalej...Analizatory widma dzieli się zwyczajowo na swept-tuned oraz czasu rzeczywistego.
czytaj dalej...Akordy dzielą się na konsonansowe i dysonansowe.
czytaj dalej...Akordy buduje się tercjami.
czytaj dalej...Efekty perkusyjne nie mogą być składnikami akordu. Dźwięki składające się na akord muszą mieć jednoznacznie określoną wysokość...
czytaj dalej...Wynalazcą kamertonu był muzyk grający na lutni.
czytaj dalej...Trzy skrzyżowane kamertony widełkowe stanowią logo marki Yamaha.
czytaj dalej...Kamerton to przyrząd służący do strojenia instrumentów muzycznych. Nazwa wzięła się z jego zastosowania w muzyce kameralnej....
czytaj dalej...Dzięki analizatorowi widma możemy śledzić wykres oraz zapis amplitudy sygnału w domenie częstotliwości.
czytaj dalej...Niektórzy artyści używają zapisu oscyloskopowego do wykreowania określonych wzorów. Na monitorze tego urządzenia są w stanie stw...
czytaj dalej...Pierwszy analizator widma został skonstruowany w 1967r. Odkrycie to zostało umożliwone przez wynalezienie transformaty Fouriera...
czytaj dalej...Oscyloskopy znajądują swoje zastosowanie nie tylko w akustyce (muzyce), ale również w laboratoriach chemików i fizyków, szpitala...
czytaj dalej...Oscyloskop to urządzenie służące do obserwacji zmiany sygnału elektrycznego na przestrzeni czasu.
czytaj dalej...Pozycję akordu określa składnik, który jest najwyższym dźwiękiem w akordzie.
czytaj dalej...© 2012-2024, MuzyczneLaboratorium.pl