Zestawienie różnych skal muzycznych w postaci jednej, zwartej tabeli. Znajdziesz tu zarówno popularne skale jak standardowa skala durowa czy molowa jak również bardziej egzotyczne skale jak np. skala żydowska lub mongolska.
Pokazuj skale jako | stopnie skali chromatycznej np. 1-3-5-8-10, listę interwałów pomiędzy sąsiadującymi dźwiękami np. 2-2-3-2, nuty (dźwięki) w podanej tonacji np. C-D-E-G-A. |
Tonacja |
Skale majorowe (durowe) | |
---|---|
Standardowa skala durowa (dur) | 1-3-5-6-8-10-12 |
Pentatonika durowa (dur) | 1-3-5-8-10 |
Bluesowa (dur) | 1-4-6-7-8-10 |
Skale minorowe (molowe) | |
Standardowa skala molowa (moll) | 1-3-4-6-8-9-11 |
Skala melodyczna (moll) | 1-3-4-6-8-10-12 |
Skala harmoniczna (moll) | 1-3-4-6-8-9-12 |
Pentatonika molowa (moll) | 1-4-6-8-11 |
Skala bluesowa (moll) | 1-4-6-7-8-11 |
Skale symetryczne | |
Zwiększona | 1-4-5-8-9-12 |
Be-Bop | 1-3-5-6-8-10-11-12 |
Chromatyczna (12-stopniowa) | 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10-11-12 |
Whole-Half | 1-3-4-6-7-9-10-12 |
Half-Whole | 1-2-4-5-7-8-10-11 |
Whole Tone | 1-3-5-7-9-11 |
Augmented fifth | 1-3-5-6-8-9-10-12 |
Skale orientalne | |
Algierska | 1-3-4-7-8-9-12 |
Arabska | 1-3-5-6-7-9-11 |
Balinese | 1-2-4-8-9 |
Bartok | 1-3-5-7-8-10-11 |
Bizantyjska | 1-2-5-6-8-9-12 |
Chińska | 1-3-5-8-10 |
Egipska | 1-3-6-8-11 |
Enigmatyczna | 1-2-5-7-9-11-12 |
Hiszpańska | 1-2-5-6-8-9-11 |
Hiszpańska 8-tonowa | 1-2-4-5-6-7-9-11 |
Etiopska | 1-3-4-6-8-9-11 |
Cygańska | 1-2-5-6-8-10-11 |
Węgierska | 1-3-4-7-8-9-11 |
Hindu | 1-3-5-6-8-9-11 |
Iwato | 1-2-6-7-11 |
Japońska | 1-2-6-8-9 |
Javanese | 1-2-4-6-8-10-11 |
Żydowska | 1-2-5-6-8-9-11 |
Hawajska | 1-3-4-6-8-10-12 |
Hirajoshi | 1-3-4-8-9 |
Węgierska molowa (moll) | 1-3-4-7-8-9-12 |
Węgierska durowa (dur) | 1-4-5-7-8-10-11 |
Kumoi | 1-2-6-8-9 |
Leading Whole Tone | 1-3-5-7-9-11-12 |
Mohammedan | 1-3-4-6-8-9-12 |
Mongolska | 1-3-5-8-10 |
Neapolitańska molowa (moll) | 1-2-4-6-8-9-12 |
Neapolitańska durowa (dur) | 1-2-4-6-8-10-12 |
Orientalna | 1-2-5-6-7-10-11 |
Overtone | 1-3-5-7-8-10-11 |
Pelog | 1-2-4-8-11 |
Perska | 1-2-5-6-7-9-12 |
Skale modalne durowe (dur) | |
Jonska modalna | 1-3-5-6-8-10-12 |
Dorycka modalna | 1-3-4-6-8-10-11 |
Frygijska modalna | 1-2-4-6-8-9-11 |
Lidyjska modalna | 1-3-5-7-8-10-12 |
Miksolidyjska modalna | 1-3-5-6-8-10-11 |
Eolska modalna | 1-3-4-6-8-9-11 |
Lokrycka modalna | 1-2-4-6-7-9-11 |
Skale modalne molowe (moll) | |
Jonska harmoniczna | 1-3-4-6-8-9-12 |
Locrian Nat 6 Mode | 1-2-4-6-7-10-11 |
Major Sharp 5 Mode | 1-3-5-6-9-10-12 |
Dorian Sharp 4 Mode | 1-3-4-7-8-10-11 |
Phrygian Major Mode | 1-2-5-6-8-9-11 |
Lydian Sharp 2 mode | 1-4-5-7-8-10-12 |
Superlocrian Double Flat 7 Mode | 1-2-4-5-7-9-10 |
Jazz Minor Mode | 1-3-4-6-8-10-12 |
Dorian b2 Minor Mode | 1-2-4-6-8-10-12 |
Lydian Augmented Minor Mode | 1-3-5-7-9-10-12 |
Lydian Flat 7 Minor Mode | 1-3-5-7-8-10-11 |
Mixolydian Flat 6 Minor Mode | 1-3-5-6-8-9-11 |
Locrian Sharp 2 Minor Mode | 1-3-4-6-7-9-11 |
Superlocrian Minor Mode | 1-2-4-5-7-9-11 |
Pentatonika modalna | |
Pentatonika modalna durowa (dur) | 1-3-5-8-10 |
Pentatonika modalna 2 | 1-3-6-8-11 |
Pentatonika modalna 3 | 1-4-6-9-11 |
Pentatonika modalna 4 | 1-3-6-8-10 |
Pentatonika modalna dominantowa | 1-3-5-8-11 |
Pentatonika modalna molowa (moll) | 1-4-6-8-11 |
Pentatonika modalna alterowana | 1-2-5-8-10 |
Skala bluesowa modalna | 1-4-6-7-8-10 |
Arpeggio | |
Arpeggio dla akordu durowego | 1-5-8 |
Arpeggio dla akordu molowego | 1-4-8 |
Arpeggio dla akordu durowego X7+ | 1-5-8-12 |
Arpeggio dla akordu durowego X7 | 1-5-8-11 |
Arpeggio dla akordu molowego x7+ | 1-4-8-12 |
Arpeggio dla akordu molowego x7 | 1-4-8-11 |
Arpeggio dla akordu durowego X9 | 1-3-5-8-11 |
Arpeggio dla akordu molowego x9 | 1-3-4-8-11 |
Arpeggio dla akordu durowego X11 | 1-3-5-6-8-11 |
Arpeggio dla akordu molowego x11 | 1-3-4-6-8-11 |
Arpeggio dla akordu durowego X13 | 1-3-5-6-8-10-11 |
Arpeggio dla akordu molowego x13 | 1-3-4-6-8-10-11 |
Arpeggio dla akordu zwiększonego Xaug | 1-5-9 |
Arpeggio dla akordu zmniejszonego Xdim | 1-4-7-10 |
Dzięki analizatorowi widma możemy śledzić wykres oraz zapis amplitudy sygnału w domenie częstotliwości.
czytaj dalej...Pierwsza gra komputerowa czasu rzeczywistego na świecie powstała właśnie na oscyloskopie. Był to "Tenis dla dwóch" autorstwa fiz...
czytaj dalej...Oscyloskop został wynaleziony w 1897r. przez niemieckiego fizyka K.F.Brauna.
czytaj dalej...Akordy dzielą się na konsonansowe i dysonansowe.
czytaj dalej...Laryngolodzy wykorzystują kamertony o częstotliwości 432Hz, ponieważ taki dźwięk najlepiej przenosi nasze ciało.
czytaj dalej...Analizatory widma mogą występować w różnych postaciach: stacjonarnej, przenośnej, podręcznej i komputerowej.
czytaj dalej...Oscyloskopy znajądują swoje zastosowanie nie tylko w akustyce (muzyce), ale również w laboratoriach chemików i fizyków, szpitala...
czytaj dalej...Do zalet analizatorów widma online należy możliwość zsynchronizowania danych analizy, ogólnostępność oraz bezpłatny dostęp....
czytaj dalej...Wynalazcą kamertonu był muzyk grający na lutni.
czytaj dalej...Akord składa się z co najmniej trzech różnych dźwięków.
czytaj dalej...Kamerton to przyrząd służący do strojenia instrumentów muzycznych. Nazwa wzięła się z jego zastosowania w muzyce kameralnej....
czytaj dalej...Efekty perkusyjne nie mogą być składnikami akordu. Dźwięki składające się na akord muszą mieć jednoznacznie określoną wysokość...
czytaj dalej...Analizatory widma dzieli się zwyczajowo na swept-tuned oraz czasu rzeczywistego.
czytaj dalej...Pozycję akordu określa składnik, który jest najwyższym dźwiękiem w akordzie.
czytaj dalej...Trzy skrzyżowane kamertony widełkowe stanowią logo marki Yamaha.
czytaj dalej...Akordy buduje się tercjami.
czytaj dalej...© 2012-2024, MuzyczneLaboratorium.pl