Narzędzie pozwala określić nazwę szukanego akordu na podstawie podanych dźwięków składowych. Dźwięki wprowadzać można zaznaczając je na liście dźwięków, gryfie lub klawiaturze fortepianowej. Można także wybrać nazwę akordu z listy, a program poda jego dźwięki składowe i pokaże je na diagramie gryfu lub klawiatury.
Interwał | Grana nuta | Liczba półtonów | |
---|---|---|---|
Pryma czysta | C | 0 | |
Sekunda mała | C# | 1 | |
Sekunda wielka | D | 2 | |
Tercja mała | D# | 3 | |
Tercja wielka | E | 4 | |
Kwarta czysta | F | 5 | |
Tryton | F# | 6 | |
Kwinta czysta | G | 7 | |
Seksta mała | G# | 8 | |
Seksta wielka | A | 9 | |
Septyma mała | B | 10 | |
Septyma wielka | H | 11 | |
Oktawa | C | 12 | |
Nona mała | C# | 13 | |
Nona wielka | D | 14 | |
Decyma mała | D# | 15 | |
Decyma wielka | E | 16 | |
Undecyma czysta | F | 17 | |
Oktawa i tryton | F# | 18 | |
Duodecyma czysta | G | 19 | |
Tercdecyma mała | G# | 20 | |
Tercdecyma wielka | A | 21 | |
Kwartdecyma mała | B | 22 | |
Kwartdecyma wielka | H | 23 | |
Kwintdecyma czysta | C | 24 |
Na środku ekranu znajduje się wyświetlacz, pokazujący nazwy akordów. Bezpośrenio pod nim jest lista rozwijana, która umożliwia określenie prymy poszukiwanego akordu. Poniżej znajduje się tabela służąca do dodawania dźwięków składowych. Ma ona cztery kolumny. Kolumna "Interwał" zawiera nazwę danego interwału składowego. Kolejna tabela "Grana nuta" to po prostu nazwa dźwięku w skali chromatycznej. "Liczba półtonów" to z kolei liczbowy odpowiednik interwału wyrażony w półtonach liczonych od prymy. Ostatnia kolumna to okienko, które trzeba zaznaczyć, żeby włączyć dany dźwięk do akordu. Po zaznaczeniu wszystkich dźwięków składowych na ekranie zobaczymy nazwę akordu z nich zbudowanego.
Kreator akordów jest oparty o bazę danych zawierającą schematy akordów. Każdy akord jest to obiekt, który posiada określone właściwości (pola), na przykład zbiór jego możliwych nazw, interwały wchodzące w jego skład lub literowe nazwy nut. Wprowadzone w wyszukiwarkę nazwy mogą być często niestandardowe, ponieważ istnieje wiele konwencji nazewnictwa akordów. Używamy więc specjalnych filtrów do konwersji rozmaitych form nazewnictwa (uwzględniając także błędy) do jednej nazwy czytelnej dla bazy danych. Przykładowo wpisanie hasła "CdUr" program zinterpretuje jako C-Dur. Stworzyliśmy także coś w rodzaju systemu nazewnictwa, który uwzględnia wielkość liter w połączeniu z ich otoczeniem, zatem "C" zostanie rozpoznane jako C-dur, "Cm" jak c-moll, podobnie jak "c" również jako c-moll. Jeden zestaw dźwięków można interpretować czasem jako różne akordy (na przykład przewroty), więc akordy w bazie danych są sortowane według popularności, tak aby przy wyszukiwaniu prezentować najpierw najpopularniejszy z nich.
Pierwszy analizator widma został skonstruowany w 1967r. Odkrycie to zostało umożliwone przez wynalezienie transformaty Fouriera...
czytaj dalej...Dzięki analizatorowi widma możemy śledzić wykres oraz zapis amplitudy sygnału w domenie częstotliwości.
czytaj dalej...Niektórzy artyści używają zapisu oscyloskopowego do wykreowania określonych wzorów. Na monitorze tego urządzenia są w stanie stw...
czytaj dalej...Akord składa się z co najmniej trzech różnych dźwięków.
czytaj dalej...Do zalet analizatorów widma online należy możliwość zsynchronizowania danych analizy, ogólnostępność oraz bezpłatny dostęp....
czytaj dalej...Oscyloskop został wynaleziony w 1897r. przez niemieckiego fizyka K.F.Brauna.
czytaj dalej...Akordy buduje się tercjami.
czytaj dalej...Laryngolodzy wykorzystują kamertony o częstotliwości 432Hz, ponieważ taki dźwięk najlepiej przenosi nasze ciało.
czytaj dalej...Oscyloskop to urządzenie służące do obserwacji zmiany sygnału elektrycznego na przestrzeni czasu.
czytaj dalej...Efekty perkusyjne nie mogą być składnikami akordu. Dźwięki składające się na akord muszą mieć jednoznacznie określoną wysokość...
czytaj dalej...Wynalazcą kamertonu był muzyk grający na lutni.
czytaj dalej...Kamerton to przyrząd służący do strojenia instrumentów muzycznych. Nazwa wzięła się z jego zastosowania w muzyce kameralnej....
czytaj dalej...Akordy dzielą się na konsonansowe i dysonansowe.
czytaj dalej...Trzy skrzyżowane kamertony widełkowe stanowią logo marki Yamaha.
czytaj dalej...Analizatory widma mogą występować w różnych postaciach: stacjonarnej, przenośnej, podręcznej i komputerowej.
czytaj dalej...Analizatory widma dzieli się zwyczajowo na swept-tuned oraz czasu rzeczywistego.
czytaj dalej...© 2012-2024, MuzyczneLaboratorium.pl